In Nederland hebben we twee verschillende griepprikken verkrijgbaar. De volledige griepprik zijn voor volwassen mensen gemaakt en er is een verzwakte griepvaccine speciaal voor kinderen van 2 tot en met 18 jaar.

Twee verschillende griepprikken

• De griepprik in het Nationaal Programma Grieppreventie is voor volwassenen. Deze prik zorgt ervoor dat je lichaam afweerstoffen maakt tegen vier verschillende griepvirussen. Hierdoor is de kans minder groot om griep te krijgen. Maar als je alsnog griep krijgt, zullen de klachten minder belastend zijn.
  • Er is ook een verzwakt griepvaccin voor kinderen van 2 tot en met 18 jaar. Deze verzwakte griepvaccin wordt via de neus toegediend en heeft dezelfde werking als bij volwassenen. (Niet verkrijgbaar in Nederland)

geprikt

Lees het artikel hier snel verder. Voor andere artikelen kun je naar onze Griep in het nieuws pagina en voor meer informatie over de griep kun je terecht bij Beterzondergriep.nl!