Nederlanders onderschatten de gevolgen van griep. Een overgrote meerderheid van de Nederlanders én huisartsen denkt dat gezondheidsproblemen zich beperken tot het moment van ziek zijn. Uit een enquête gehouden onder 1000 Nederlanders  en onder 110 huisartsen blijkt dat minder dan 1 op de 10 Nederlanders weet dat gezondheidsproblemen door griep zelfs maanden later nog kunnen optreden.

Een deel van de uitkomsten van het grieponderzoek werd op 24 september gepresenteerd tijdens het webinar ‘Griepprik voor zorgverleners’ dat door de Nederlandse Influenza Stichting werd georganiseerd in samenwerking met verschillende brancheorganisaties en beroepsverenigingen in de zorg. Het was het startsein voor de campagne ‘Een griepprik, waarom zou ik?’

Download het Onderzoek_kennis en houding griep_DEF_20200811.

U kunt de opname van het webinar hier terugkijken met de toegangscode <griepprik> en kies dan voor de anonieme toegang.