Nationale Griepprikdag online woensdag 21 oktober 2020 14-15 uur

Het webinar is inmiddels achter de rug. Het is hier terug te kijken.

Covid-19 overspoelt Nederland. Volgend jaar is er hopelijk een vaccin voor beschikbaar. Andere luchtweginfecties zijn er ook nog steeds. Tegen griep (influenza) kun je al gevaccineerd worden. Juist nu is het voor mensen uit de risicogroepen belangrijk om de griepprik te nemen. Om de complicaties van influenza te voorkomen en ook om een verwarring met het coronavirus te vermijden.

Na de eerste Nationale Griepprikdag in 2019, is het thema van 2020 het belang van de griepprik in tijden van Covid-19. Ook de invoering van de pneumokokken-vaccinatie voor ouderen van 73-79 jaar is nieuw dit jaar. Tenslotte zijn er ook nieuwe gegevens over de lange termijn gevolgen van influenza op het hart.

Dat zijn de onderwerpen van deze tweede Nationale Griepprikdag. Vanwege het coronavirus zal dit symposium vanuit het Ministerie van VWS alleen online te volgen zijn. Inschrijven voor dit webinar kan via

Klik hier om je aan te melden

Vlak voorafgaand aan de Nationale Griepprikdag online, ongeveer 2 uur van tevoren, ontvangt u een mail met instructies voor deelname van MedischeScholing.nl. MedischeScholing.nl faciliteert de audiovisuele techniek tijdens dit webinar en zal uw persoonsgegevens hierna weer verwijderen.

De volgende sprekers zullen deelnemen:

Daphne van Wees, Epidemioloog/Gedragsdeskundige RIVM

Leonard Hofstra, Cardiologie Centra Nederland, hoogleraar cardiologie VU UMC

Marc van Ranst, viroloog KU Leuven (per Skype)

Ted van Essen, huisarts en voorzitter Nederlandse Influenza Stichting

Ron Fouchier, hoogleraar virologie Erasmus MC en Nationaal Influenza Centrum

Margot Carpay, Programmamanager griepvaccinatie en pneumokokken-vaccinatie volwassenen RIVM