De griep is weer terug na een lange tijd! Hierdoor zijn er weer heel wat mensen ziek, maar vooral de mannen zijn snotterig en op de bank geland. Vrouwen vinden dit alleen maar hilarisch waardoor er al te snel een nieuwe term naar boven kwam, namelijk de ”mannengriep”. Het komt neer op aanstelleritis, maar het is aan ons om te controleren of de mannengriep een feit of fabeltje is.

Mannengriep: een feit of fabeltje

Net als bij corona heeft de griep een breed scala aan klachten. “Sommigen mensen merken er niets van, terwijl anderen dagen geveld zijn of zelfs overlijden aan complicaties van de griep”, vertelt griepexpert Ted van Essen, voorzitter van de Influenza Stichting. Mannen lijken meer te lijden onder het griepvirus dan vrouwen. Is daar ook echt wetenschappelijk bewijs voor?

Lees het artikel hier snel verder. Voor andere artikelen kun je naar onze Griep in het nieuws pagina en voor meer informatie over de griep kun je terecht bij Beterzondergriep.nl!